My się nigdy nie nudzimy 5.3

  2020-04-23

Dzień dobry,

Co byście powiedzieli na mały eksperyment? Dzieci bardzo lubią, jak coś wybucha, niekoniecznie z hałasem. Lubią też jak sami mogą mieszać, przelewać, wsypywać itd. Dlatego dziś proponujemy wykonanie wulkanu. Ale może zanim przejdziemy do eksperymentowania, to dowiemy się, jak wygląda wulkan? Ma wygląd stożka, czyli wzniesienia lub góry, na szczycie której jest otwór zwany kraterem. Głęboko pod ziemią znajduje się ognisko wulkaniczne. Gdy wulkan jest aktywny, może nastąpić jego wybuch zwany erupcją. Wtedy wydobywają się z krateru gazy i podgrzana materia zwana lawą. No dobrze wiecie już jak wygląda, to teraz możecie przystąpić do wykonania eksperymentu. W naszej galerii znajdziecie instrukcję wraz ze zdjęciami, powodzenia. 

A teraz czas na sprawne oko i precyzję małych paluszków. Dziś zachęcamy do wykonania pajacyków. Nie, nie to nie zabawa ruchowa. Ale przed wygodnym usadowieniem się na krześle przy stole możecie wykonać kilka pajacykowych podskoków. Proponujemy zabawę, która na pewno sprawi wiele radości, a przy okazji rozwinie u dziecka percepcję wzrokową. Potrzebujemy: kartki, ołówek, linijkę, nakrętkę oraz wykałaczki.
Rodzic na kartce rysuje pajacyka, który może być w różnych pozycjach (przykłady umieściliśmy w instrukcji obrazkowej w naszej galerii). Zadaniem dziecka jest ułożenie z nakrętki i wykałaczek pajacyka w identycznej pozycji. Pamiętajcie, że kreatywność nie ma granic. Można też odwrócić zadanie i dziecko układa pajacyka, a rodzic rysuje go na kartce. 

Przed Wami kolejna muzyczna kolorowanka z wartościami rytmicznymi. Przypominamy, że nawet, jeśli ktoś nie zna wartości rytmicznych, a dobrze się przypatrzy opisowi, będzie potrafił pokolorować piękną babeczkę. Babeczka będzie w kolorach: czerwonym, żółtym, brązowym i różowym. Ciekawe, jaki będzie miała smak? W kolorowance biorą udział takie wartości rytmiczne, jak: ćwierćnuty, półnuty, dwie ósemki, półnuta z kropką, cztery szesnastki i cała nuta. Popatrzcie uważnie jak one wyglądają. Są też pauzy, czyli cisza, które też odpowiadają odpowiednim wartościom rytmicznym. Możecie spróbować na osobnej kartce podpisać ołówkiem wszystkie te znaczki, wartości rytmiczne i pauzy. Nie są trudne, ale każda jest inna. 

Życzymy powodzenia podczas dzisiejszych działań i życzymy pięknego słonecznego dni.