Informacje szczegółowe: historia, zakres działań, konktakt i kompetencje pracowników

Budynki, które zapoczątkowały powstanie administracji, obecnie o nazwie „Centrum”, to Kaliska 11 i Lelewela 48, których budowę zakończono 31.12.1959 roku. „Najmłodszym dzieckiem” są malowniczo położone nad Brdą budynki przy ul. Jagiellońskiej 70 i 70A, które oddano do użytku w 1996 roku.

Nazwa administracji sugeruje jednoznacznie, że swoje zasoby ma zlokalizowane w sercu miasta, ale nie tylko. Zasięgiem obejmuje rozległy obszar. Wędrówkę po osiedlu można rozpocząć od rejonu śródmieścia mijając po drodze budynki Moczyńskiego, 3-go Maja 16, Park Ludowy, Markwarta, Paderewskiego, Zamojskiego, Niemcewicza i Jagiellońskie, następnie podążając w kierunku Jurasza, Powstańców Wielkopolskich, Powstańców Śląskich, Emilii Plater dochodzimy do osiedla przy ul. Kozietulskiego, Chodkiewicza, Poniatowskiego, aby znaleźć się w najbardziej zielonej części Osiedla Leśnego tj, przy ul. Lelewela, Kasztanowej, Grabowej, Kaliskiej kończąc na ul. Czerkaskiej.

Obecna Administracja „Centrum”, która powstała w 1976 roku z połączenia trzech administracji ma siedzibę w budynku przy ul. Czerkaskiej 32.

Obsługuje 64 budynki z 2 888 mieszkaniami o łącznej powierzchni 126 251 m2. Zasoby to nie tylko mieszkania, ale również obiekty o charakterze usługowym, a także zespoły garażowe. Na dzień dzisiejszy są to 4 pawilony wolnostojące, 265 garaży i 2 parkingogaraże z 42 miejscami postojowymi.

Głównym celem administracji jest utrzymanie zasobów w właściwym stanie technicznym i estetycznym, kładąc duży nacisk na ich ulepszenie oraz pomoc członkom Spółdzielni i ich rodzinom w wszelkich sprawach dotyczących nieruchomości budynkowej i lokalowej.


Do podstawowych zadań administracji należy

  • Utrzymanie porządku w nieruchomości i najbliższym otoczeniu.
  • Bieżąca konserwacja instalacji wraz z wykonywaniem planowanych przeglądów technicznych i eksploatacyjnych.
  • Remonty podnoszące standard nieruchomości i najbliższego otoczenia.
  • Usuwanie awarii.
  • Naliczenia i rozliczenia składników czynszowych dla nieruchomości lokalowych.
  • Pomoc członkom Spółdzielni i ich rodzinom w wszelkich sprawach dotyczących nieruchomości budynkowej i lokalowej.

Kontakt i kompetencje działów administracji

Dział Ekonomiczny
  • Mariola Rudnicka
  • Robert Szyca

  • wykonywanie naliczeń kart opłat
  • zmiany deklaracji ilościowych
  • rozliczenia mediów
  • prowadzenie analiz i statystyk
Dział Techniczno – Administracyjny
  • Bożena Polakiewicz
  • Emilia Kabacińska
  • Elżbieta Mackiewicz

  • przeglądy techniczne budynków
  • planowanie prac remontowych
  • kontrola i odbiór techniczny realizowanych remontów
  • przeglądy przed zakończeniem okresu gwarancyjnego
  • nadzór i kontrola gospodarzy domów i firm sprzątających
Dział Konserwacyjno – Remontowy
  • Edward Dalidowicz
  • Hanna Boińska

  • bieżące przeglądy instalacji i budynków
  • przyjmowanie zgłoszeń oraz usuwanie skutków awarii i dewastacji
  • realizacja planowanych remontów
  • wywóz śmieci nietypowych z terenu osiedla

Lata 70, dwudziestego wieku to czas dynamicznej rozbudowy osiedla Wyżyny. W celu zapewnienia sprawnej obsługi mieszkańców w 1972 roku powstała administracja na tym osiedlu. Siedziba administracji mieściła się w mieszkaniu nr 17 w budynku przy ulicy Adama Grzymały Siedleckiego 31. Następnie została przeniesiona do mieszkania nr 80 w budynku przy ulicy Ku Wiatrakom 5.

Osiedle się rozrastało a tym samym powstała potrzeba powołania drugiej administracji, która swoim zasięgiem obięła tereny m.in. przy ul.: Modrakowej, Przyjaznej, Wiosny Ludów, Tadeusza Boya Żeleńskiego i Białogardzkiej.

I tak w roku 1981 powstała administracja pod nazwą „Wyżyny I” z siedzibą po byłym zapleczu budowy przy ul. Ku Wiatrakom 1. Od 1983 roku funkcjonuje pod nazwą Administracja Osiedla „ Na Skarpie”., a od 1985 roku mieści się w budynku przy ulicy Adama Grzymały-Siedleckiego 42.

Zarządzamy 52 budynkami mieszkalnymi z 5059 mieszkaniami o łącznej powierzchni 229 643,43 m2. W zasobach znajdują się 4 kompleksy garażowe, oraz nieruchomości komercyjne: - 11 pawilonów wolnostojących, 1 parkingogaraż.

Głównym celem administracji jest utrzymanie zasobów w właściwym stanie technicznym i estetycznym, kładąc duży nacisk na ich ulepszenie oraz pomoc członkom spółdzielni i ich rodzinom w wszelkich sprawach dotyczących ich nieruchomości i ich lokali.


Do podstawowych zadań administracji należy

  • Utrzymanie porządku w nieruchomości i najbliższym otoczeniu.
  • Bieżąca konserwacja instalacji wraz z wykonywaniem planowanych przeglądów technicznych i eksploatacyjnych.
  • Remonty podnoszące standard nieruchomości i najbliższego otoczenia.
  • Usuwanie awarii.
  • Naliczenia i rozliczenia składników czynszowych dla nieruchomości lokalowych.
  • Pomoc członkom Spółdzielni i ich rodzinom w wszelkich sprawach dotyczących nieruchomości budynkowej i lokalowej.

Kontakt i kompetencje działów administracji

Dział Ekonomiczny
  • Dariusz Andrzejewski
  • Ewa Gwizdal
  • Iwona Zielińska

  • wykonywanie naliczeń kart opłat
  • zmiany zaliczek
  • rozliczenia mediów
  • prowadzenie analiz i statystyk
  • inne zmiany dotyczące kart opłat
  • opracowywanie danych dla lokali użytkowych
Dział Techniczno – Administracyjny
  • Agnieszka Babkiewicz
  • Maciej Sokoliński
  • Halina Kamińska
  • Sławomir Sieradzki

  • nadzór i kontrola gospodarzy domów i firm sprzątających
  • prowadzenie dokumentacji lokatorskich
  • dbałość o estetykę budynków i otoczenia
  • wykonywanie prac związanych z przeglądami technicznymi budynków
  • planowaniem prac remontowych
  • przygotowywanie dokumentacji przetargowych
  • nadzór i odbiory realizowanych remontów
  • przeglądy przed zakończeniem okresu gwarancyjnego
Dział Konserwacyjno – Remontowy
  • Marek Derengowski
  • Malwina Pogorzelska

  • bieżące przeglądy instalacji i budynków
  • realizacja zgłoszeń usterek i awarii, naprawy po dewastacjach
  • realizacja planowanych remontów
  • wykonywanie usług lokatorskich w zakresie napraw wewnątrz lokali

Lata 70, dwudziestego wieku to czas dynamicznej rozbudowy osiedla Wyżyny. W celu zapewnienia sprawnej obsługi mieszkańców w 1972 roku powstała administracja na tym osiedlu. Siedziba administracji mieściła się w mieszkaniu nr 17 w budynku przy ulicy Adama Grzymały Siedleckiego 31. Następnie została przeniesiona do mieszkania nr 80 w budynku przy ulicy Ku Wiatrakom 5. Osiedle się rozrastało a tym samym powstała potrzeba powołania drugiej administracji, która swoim zasięgiem obięła tereny m.in. przy ul.: Modrakowej, Przyjaznej, Wiosny Ludów, Tadeusza Boya Żeleńskiego i Białogardzkiej.

I tak w roku 1981 powstała administracja pod nazwą „Wyżyny II” z siedzibą w baraku po byłym zapleczu budowy przy ul. Tadeusza Boya – Żeleńskiego 24. Od 1983 roku funkcjonuje obecna nazwa administracji – „Na Wyżynach”. W roku 1999 zaadoptowano pomieszczenia w pawilonie przy ul. Przyjaznej 13 na biura administracji i wybudowano warsztaty konserwatorów osiedlowych. Na miejscu poprzedniej siedziby administracji w 2000 roku wybudowano dwa budynki mieszkalne z lokalami użytkowymi, które obecnie stanowią wizytówkę osiedla.

Administrujemy 89 budynkami mieszkalnymi, z których najstarszy został oddany do użytku 7 kwietnia 1973 roku (Modrakowa 42A). Natomiast najnowsze budynki, zasiedlone zostały w II półroczu 2008 r. (Glinki 80 i 82). Razem we wszystkich budynkach na terenie administrowanym, jest 4658 lokali mieszkalnych o łącznej powierzchni 235384,69 m2. Zarządzamy również majątkiem wspólnym członków spółdzielni, którymi są lokale użytkowe. Oprócz lokali wbudowanych w budynkach mieszkalnych tj. Magnuszewska 3 i 5, posiadamy 12 lokali wolnostojących o łącznej powierzchni 11574 m2.

Ponadto od 01.X.2000 roku rozpoczęliśmy jako Spółdzielnia Zarządzanie Wspólnotami Mieszkaniowymi. Na dzień dzisiejszy Zarządzamy 7 nieruchomościami, w których jest 335 wyodrębnionych lokali mieszkalnych. Prowadzenie prac modernizacyjnych i remontowych ( wymiana i opomiarowanie instalacji, wymiana pokryć dachowych na papą termozgrzewalną, ocieplenie wraz z malowaniem elewacji budynków i wiele innych prac, ) przyczyniło się do zwiększenia wartości i atrakcyjności lokali mieszkalnych .

Głównym celem administracji jest utrzymanie zasobów w właściwym stanie technicznym i estetycznym, kładąc duży nacisk na ich ulepszenie oraz pomoc członkom spółdzielni i ich rodzinom w wszelkich sprawach dotyczących nieruchomości budynkowej i lokalowej.


Do podstawowych zadań administracji należy

  • Utrzymanie porządku w nieruchomości i najbliższym otoczeniu.
  • Bieżąca konserwacja instalacji wraz z wykonywaniem planowanych przeglądów technicznych i eksploatacyjnych.
  • Remonty podnoszące standard nieruchomości i najbliższego otoczenia.
  • Usuwanie awarii.
  • Naliczenia i rozliczenia składników czynszowych dla nieruchomości lokalowych.
  • Pomoc członkom Spółdzielni i ich rodzinom w wszelkich sprawach dotyczących nieruchomości budynkowej i lokalowej.

Kontakt i kompetencje działów administracji

Dział Ekonomiczny
  • Marlena Rulińska
  • Małgorzata Bucholska

  • wykonywanie naliczeń kart opłat
  • zmiany deklaracji ilościowych
  • rozliczenia mediów
  • prowadzenie analiz i statystyk
Dział Techniczno – Administracyjny
  • Danuta Wesołowska
  • Izabela Smolińska
  • Kamila Godyńska-Czemerys
  • Agnieszka Bagrowska

  • przeglądy techniczne budynków
  • planowanie prac remontowych
  • kontrola i odbiór techniczny realizowanych remontów
  • przeglądy przed zakończeniem okresu gwarancyjnego
  • nadzór i kontrola gospodarzy domów i firm sprzątających
Dział Konserwacyjno – Remontowy
  • Ireneusz Mikołajski
  • Lucyna Sznajderowska

  • bieżące przeglądy instalacji i budynków
  • przyjmowanie zgłoszeń oraz usuwanie skutków awarii i dewastacji
  • realizacja planowanych remontów

Administracje Osiedli: